La Brugere - Gravieres. 75 km - Reisverslag uit Gravières, Frankrijk van Marry, Sjaak en Jan de Groot/Neuvel - WaarBenJij.nu La Brugere - Gravieres. 75 km - Reisverslag uit Gravières, Frankrijk van Marry, Sjaak en Jan de Groot/Neuvel - WaarBenJij.nu

La Brugere - Gravieres. 75 km

Blijf op de hoogte en volg Marry, Sjaak en Jan

17 September 2019 | Frankrijk, Gravières

La Brugere – Gravieres 75 km

Dinsdag 17 september
Stralend mooi weer de zon komt bijna op, de maan is nog zichtbaar en onze wekker zegt dat het 7.30 uur is, dus opstaan. Gisteravond hebben wij nog heerlijk gegeten bij de B&B bij de camping. Dat was genieten van het eten en de sfeervol ingerichte eetzaal. Maar nu pakken we onze nogal vochtige tent in en hebben een lekker eigen ontbijt aan de picknicktafel. Vandaag wordt het geen lastige rit. Het zware werk hebben we gister gedaan, lezen we in de beschrijving van Benjamins route boekje. Maar hij is een hele goeie fietser ontdekken we al snel. Wat hij fluitend doet, doen wij soms zuchtend, verschil moet er zijn. De omgeving is prachtig weids, koeien, bomen en mooie vergezichten. We bereiken het hoogste punt van deze fietsreis na een km of 8 klimmen, best te doen. Het hoogste punt is 1246 meter!! Genietend van het uitzicht fietsen we rustig naar omlaag. We fietsen vandaag naar 400 meter en hebben een daling van 40 km. Dat is lekker, dat doen we fluitend en gelukkig was het grootste deel niet te stijl. We komen langs mooie spoorbruggen, langs rotsen en spannende ravijnen, dus houden we ons stuur extra stevig vast. Vaak zien we kruizen, op hoogte punten, maar ook gewoon bij een bocht of dorpje. Ik vind dit wel een mooi gezicht en heb medelijden met de paar pelgrims die we tegenkomen met al hun bagage op hun rug. We fietsen langs het dal van Chassezac onder andere door het plaatsje Langogne. Een prachtig mooi gebied, de rivier onder ons, de huizen schuin tegen het dal en heel veel rotsen, geweldig. En wat een mazzel dat het stil op de weg is. Tussen de middag eten we patat, sausijs en ratatouille bij een restaurantje. We nemen geen dagmenu, want 3 of 4 gangen is ons te veel en we kunnen dan niet meer zo ver fietsen. Na bijna 75 km. nemen we lekker een ijsje en horen we dat er een camping is op 600 meter. Ja die nemen we, het is snikheet en een dreigende onweer. Tent opzetten, heerlijk douchen, de was doen en een koud biertje na weer een mooie fietstocht

• 18 September 2019 - 07:02

Marianne Zwaan:

Dat onweertje van jullie mag wel deze kant op. De waterput is leeg en ik sjouw me een ongeluk met gieters. Tot nu toe boffen jullie toch wel weer met het weer. En ook handig dat er nog campings open zijn. Tot nu toe een prachtige tocht. Ga zo door.