Latour de France - Maureillas 63 km - Reisverslag uit Maureillas-las-Illas, Frankrijk van Marry, Sjaak en Jan de Groot/Neuvel - WaarBenJij.nu Latour de France - Maureillas 63 km - Reisverslag uit Maureillas-las-Illas, Frankrijk van Marry, Sjaak en Jan de Groot/Neuvel - WaarBenJij.nu

Latour de France - Maureillas 63 km

Blijf op de hoogte en volg Marry, Sjaak en Jan

26 September 2019 | Frankrijk, Maureillas-las-Illas

Latour de France – Maureillas 63 km

Dinsdag 24 september, vanmorgen stonden we weer op tijd op. Ontbijten onder de overkapping van de camping. Onze buren willen de camping nog betalen, maar er is niemand aanwezig, dan gaan ze maar zo op pad. We beginnen meteen met een lange klim van 10 km met een stijging van 50 m naar 400 meter. Om de kilometer stoppen we even om op adem te komen, zo komen we rustig boven. Mooie rotsformaties verschijnen voor ons. We dalen af naar de rivier de Tet en rijden verder over een vlakte, hoewel vlak is hier niets. De weg gaat altijd op en neer. In Thuir nemen we een maaltijd salade. Het is een mooi oud stadje waar we doorheen fietsen. Daarna komt er weer een stevige klim van acht km lang. Het is zweten, want het is weer prachtig weer. Door naar de camping. De eerste camping toont erg somber, dan door naar de naturisten camping. Degene die geen lidmaatschap heeft is niet welkom op deze camping, zielig. Dus terug naar de eerste camping, waar we weer met de andere twee fietsers op de camping staan. Gezellig samen nog even een borreltje doen en op tijd weer slapen.