Figueres - La Pera 45 km - Reisverslag uit La Pera, Spanje van Marry, Sjaak en Jan de Groot/Neuvel - WaarBenJij.nu Figueres - La Pera 45 km - Reisverslag uit La Pera, Spanje van Marry, Sjaak en Jan de Groot/Neuvel - WaarBenJij.nu

Figueres - La Pera 45 km

Blijf op de hoogte en volg Marry, Sjaak en Jan

28 September 2019 | Spanje, La Pera

Figueres – La Pera 45 km
Donderdag 26 september
Na het ontbijt in ons 4 sterren hotel” Emporda”, brengen we eerst een bezoek aan het huis van Dali in het centrum van Figueres. Het is op loopafstand van het hotel dus de fietsen kunnen nog even veilig in de hotelgarage blijven. Het museum is prachtig, overal waar je kijkt is van alles te zien, als je in de buurt bent van deze stad mag je dit zeker niet missen. Wel jammer dat er zoveel toeristen op af komen, een suppoost vertelde mij dat het s’middags na drieën veelal rustiger is.
Rond de middag weer op de fiets, langs smalle weggetjes en slapende stadjes en dorpjes. Als je hier doorheen fietst kun je je nauwelijks voorstellen dat we op slechts 20km afstand van de drukke Middellandse zeekust fietsen. Dat is ook te merken aan de weinige campings op onze route, naar de drukke kust zijn er zat. Wij vinden rond 4uur in het stadje La Pera een sfeervolle B&B. Ooit een boerderij, de eigenaar is er ook geboren, maar met de moderne tijd meegaan was voor hem geen optie en heeft daarom alles wat op een boerderij ooit gebruikt werd in het interieur verwerkt. Een aanrader voor iedereen.

• 28 September 2019 - 09:54

Rikus Kaijer:

Hallo Jan en Sjaak en Marry en Marianne?

Jan alsnog gefeliciteerd met je verjaardag. Had de kalenderblad nog niet verwisseld.
    Een kennis van me gaf ooit een diavoorstelling van een wandeling die hij gedaan had aan de kust waar jullie nu zijn en ook naar het Dali museum geweest.
    Ik kan me dus een beetje voorstellen hoe of het er uit ziet daar.
    Lekker rustig neem ik aan.
    Hebben jullie nog foto's?
    Je rit moet nu bijna af zijn.
    Nog veel plezier in de laatste dagen.

Gr Rikus.