De voorbereiding - Reisverslag uit Hauwert, Nederland van Marry, Sjaak en Jan de Groot/Neuvel - WaarBenJij.nu De voorbereiding - Reisverslag uit Hauwert, Nederland van Marry, Sjaak en Jan de Groot/Neuvel - WaarBenJij.nu

De voorbereiding

Blijf op de hoogte en volg Marry, Sjaak en Jan

02 September 2019 | Nederland, Hauwert

De voorbereiding

Een jaar geleden opperde Jan(Neuvel) om de fietsreis naar Barcelona af te maken.
Drie jaar geleden waren we(Marry en Sjaak de Groot samen met Jan Neuvel) begonnen met het eerste gedeelte van de fietstocht naar Barcelona. Dat was toen een tocht van 1300 kilometer en niet te steil om te fietsen.
We moeten ons daar wel op voorbereiden, want er zijn verschillende varianten mogelijk. Op de fiets-en wandelbeurs in Utrecht hebben we het boekje van Paul Benjaminse gekocht, waarin de route beschreven staat, met mogelijke overnachtingsplekken en tips voor onderweg. Een heel handig boekje, zodat we het wiel niet zelf hoeven uit te vinden. Ook de hoogteprofielen staan er bij. Daaruit kun je lezen hoe steil dat gedeelte van de route is.
Na dit allemaal te hebben gelezen, kiezen we voor de meest westelijke variant via Le Puy. Dit wordt ook wel de groene variant genoemd, volgens de beschrijving hoeven we geen klimgeit te zijn, want de meeste hellingen zijn langzaam stijgend en kunnen we genieten van het landschap. We zijn benieuwd.
We moeten ook nog even extra trainen op de fiets, om de spieren wat te versterken. Jan heeft de heuvels rondom Luzy herontdekt en Marry en Sjaak hebben met de bagage achterop een rondje Zuiderzee gefietst en hun nieuwe tent uitgeprobeerd.
We hebben ook alvast de GPS route geïnstalleerd en op de telefoon in translate de Spaanse taal klaargezet om te gebruiken, ook de Spaanse kaart gedownload op de telefoon.
Nu alles nog inpakken, niet te veel, want alles moet achter op de fiets mee de bergen over.
We zijn er helemaal klaar voor en hebben zin om nu te beginnen

• 11 September 2019 - 09:19

Marianne Zwaan:

Lieve Marry en Sjaak en natuurlijk mijn allerliefste Jan. Nadat Marry een beetje paniekerig haar fietssleuteltje had teruggevonden (zat gewoon op het reserveslot) heb ik jullie net uitgezwaaid. Het is een koude ochtend, een rand bewolking, de eerste zwaluwen verzamelen zich op de elektriciteitsdraad achter het huis. ook zij zullen zuidwaarts gaan en jullie waarschijnlijk wel inhalen. Een hele fijne reis. Geniet ervan!