St Hippolyte - Adissan 58 km - Reisverslag uit Adissan, Frankrijk van Marry, Sjaak en Jan de Groot/Neuvel - WaarBenJij.nu St Hippolyte - Adissan 58 km - Reisverslag uit Adissan, Frankrijk van Marry, Sjaak en Jan de Groot/Neuvel - WaarBenJij.nu

St Hippolyte - Adissan 58 km

Blijf op de hoogte en volg Marry, Sjaak en Jan

22 September 2019 | Frankrijk, Adissan

St. Hippolyte – Adissan 58 km

Vrijdag 20 september

Vanmorgen op tijd op pad. Het is bewolkt, gelukkig maar. Na een heerlijk buiten ontbijtje gaan we weg. Weg van deze mooie camping met het aardige jonge stel die deze camping 2 jaar geleden gekocht heeft. Wel stoer met 3 kinderen, maar ik heb bewondering voor deze jonge mensen die zo enthousiast bezig zijn om van deze camping weer een prachtige plaats te maken. We moeten nog een beetje klimmen en fietsen langs een mooie weg. We komen een oude treinrails tegen dat niet meer gebruikt wordt, maar er staat een mooie bank op de rails, prachtig. We gaan verder, maar opeens kunnen we niet meer verder, de weg is geen weg meer , maar een grindpad met het bordje verboden toegang. Sjaak en Jan gaan even in discussie, maar besluiten dan toch maar een andere weg te nemen. Even verderop komen we langs een markt en kunnen wij onze broodvoorraad aanvullen. Ik koop meteen een paar lekkere koeken. Als wij later koffie gaan drinken zijn deze koeken niet zoet, maar zout. Gewoon opeten, genieten ( vies zijn ze niet) maar, liever kaneel en suiker inplaats van rozijnen en zout. Toch geniet wij van de koffie en de rustpauze aan de Hérault, waar een schoolklas vol pubers gaan kanoën. We gaan weer verder, soms klimmen en dalen en veel zweten. We fietsen door een stadje, geweldig langs de kleine straatjes. De gps van Sjaak stuurt ons prachtig door dit stadje. We komen bij, volgens de beschrijving het mooiste stadje van Frankrijk. Sint Guilhem zo,.....daar zijn dus alle toeristen. Gelukkig lopen wij hier niet in de zomer. Ik kon nu nog een paar foto’s nemen zonder mensen erop. Met de fiets aan de hand klimmen wij door de straten, de mannen gaan snel, maar ik neem af en toe de tijd voor een fotomoment. We willen even pizza eten, de bediening is zo traag dat we maar besluiten om verderop ons eigen brood maar op te eten. Ondertussen hebben we al 50 km op de teller . We moeten ruim 80 km, omdat veel campings vanaf half of begin september gesloten zijn. In de bergen zien we een schaapherder en heel veel schapen lopen. We moeten omrijden route barre.Het is maar 5 km zegt de wegwerker. Wel bergop, bergaf maar de Fransman zegt dat wij echt niet door kunnen fietsen, balen dus. Klimmen en doorzetten en niet zeuren !! Prachtige routes hebben we, wel veel klimmen, maar ook veel dalen. 5 km dalen, haarspeldbochten met grote rotsen. We sjezen naar beneden en komen gelukkig maar 2 auto’s tegen en 2 fietsers. Genieten deze afdaling!! Verder zien we de druivenplukkers en druivenplukmachines. Zo dat gaat snel, die plukt in no time een heel druivenveld kaal. Nog de laatste kilometers en dan zijn we eindelijk op de camping. En hoera we kunnen hier eten en nu naar bed. Morgen regen en overmorgen ook, hopelijk valt het mee. Tot nu toe alleen zon. !!!

• 22 September 2019 - 20:42

Marianne Zwaan:

Spannende tocht met hindernissen en zoute koeken, avontuurlijk, zwaar en prachtig, afzien. Dat is wat een fietstocht is en waar je het voor doet , toch? Kanjers zijn jullie, en langzaam maar zeker komt het einde al in zicht. Maar het zal zeker niet de laatste tocht zijn, denk ik. Toi,toi, toi!