Chardanolles - Le Puy en Velay - Reisverslag uit Le Puy-en-Velay, Frankrijk van Marry, Sjaak en Jan de Groot/Neuvel - WaarBenJij.nu Chardanolles - Le Puy en Velay - Reisverslag uit Le Puy-en-Velay, Frankrijk van Marry, Sjaak en Jan de Groot/Neuvel - WaarBenJij.nu

Chardanolles - Le Puy en Velay

Blijf op de hoogte en volg Marry, Sjaak en Jan

15 September 2019 | Frankrijk, Le Puy-en-Velay

Chardanolles – Le Puy en Velay 64 km

Zondag 15september, vannacht had het wat geregend, waardoor de tent aardig nat is. We zijn weer vroeg wakker, want de haan van de buren kraait er lustig op los. We gaan voor 9.00 uur al weer op pad en de tent wordt vochtig ingepakt. Eerst een paar kleine heuvels om op te warmen, daarna wacht ons een stevige klim van 4 km lang met een stijgingspercentage van zo’n 7%. Dat betekent regelmatig stoppen om even bij te komen of om even wat te eten en drinken. We kiezen de korte route naar Sembadel gare, die 5 km korter is dan de originele route. Dat gaat gelukkig goed, ondanks dat Jan af en toe toch even gaat wandelen. Daarna volgt volgends de beschrijving een rustige afdaling, maar helaas toch weer enkele klimmetjes die we moeten overwinnen. Onderweg genieten we van de mooie vergezichten. . In St. Paulien stoppen we voor een cola stop, lekker koel.Bij Polignac zien we de restanten van een grote burcht boven ons verschijnen. Nog een stevige klim en we zijn in Le Puy en Velay. Een grote camping met heel veel campers. Jan wordt met een glimlach bewonderd door de receptioniste. Ze denkt dat Jan een bekende Franse komiek is, Frank Dubosc. Ze laat een foto van hem op de telefoon zien. En warempel Jan lijkt er ook nog wat op. Leuk.
Er is deze week een groot middeleeuws feest hier in dit stadje, maar dan zijn wij alweer vertrokken.

• 16 September 2019 - 20:53

Paul:

Leuk om de verslagen te lezen! Heel veel plezier op de fietstocht!